čtvrtek 10. března 2016

Kůže a dřevo

Mám rád přírodní materiály, o tom už jsem se na tomhle blogu zmiňoval. Jedním z nejoblíbenějších je dřevo.
Na fotografii se mi podařilo dostat dřevo hned v několika podobách. Pozadí tvoří zeď dřevěné chaloupky, na ní se promítá stín třešně, teploměr má dřevěnou podložku a taky ta kožená parka ukrývá dřevo. Nejsem teda dřevo úplně ve všem, ale pár činností mi fakt moc nejde. Třeba práce se dřevem.


Ta parka je z obchodu Kara v Trenčíně a něco málo stála. Když jsem ji kupoval, rozhodoval jsem se mezi ní a starším automobilem. Bekovka je rovněž kožená, kupovaná na vánočních trzích v Brně. Džíny jsou od Levi's a šála, tuším, z Tchibo.

Na Slovensko většinou nejezdím na nákupy, ale hlavně za přírodou a lidovou architekturou. Nějak jsem si oblíbil dřevěné kostely a roubenky. Nadchla mě třeba vesnička Vlkolínec, která leží ve Velké Fatře a je zapsána na  Seznam světového kulturního dědictví UNESCO.


Dřevěné kostely ovšem máme i u nás v Jeseníkách. Kostel sv. Jana Nepomuckého v Klepáčově byl postaven v roce 1783. V devadesátých letech byl potom renovován a znovu vysvěcen. Při jednom výletu k němu jsem udělal fotku jeho okna a teprve později pak zjistil, že v jedné tabuli skla je přesně zasazeno protější okno.


Celý pohled na klepáčovský kostel je na dalším snímku. Následuje Kostel svatého Martina v Žárové z roku 1611, Kostel sv. Michaela v Maršíkově z roku 1609 a Kaple svaté Hedviky ve Vidlích z roku 1920.


Hudbu dnes obstará portugalská kapela Dazkarieh. Proč? V roce 2013 jsem podle jednoho blogu usoudil, že budou vystupovat v Trenčíně na festivalu Pohoda. Pak jsem zjistil, že jsem se mýlil a budou ten rok v Praze na festivalu United Islands. S Trenčínem je ovšem mám nějak spojené a z Trenčína je ta kožená parka - jednoduché.


Dazkarieh hrají tradiční hudbu na tradiční nástroje (např. galicijské dudy v druhém klipu) s rockovým drajvem. Trochu mi připadá, že zpěvačka Joana Negrão se neumí moc hýbat, ale je roztomilá.



YouTube mi po Dazkarieh nabídl An Irish Pub Song od australských pankáčů The Rumjacks; tak tu ten klip máte taky.

Žádné komentáře:

Okomentovat